У рекламі своїх послуг мікрофінансові організації часто стверджують, що готові видати кредити всім і кожному. При цьому знадобиться лише паспорт, ідентифікаційний код, банківська картка та мобільний телефон. Втім, слід розуміти, що стовідсоткового схвалення заявок бути не може. Адже хоч і працюють МФО на власному капіталі та не мають зобов’язань перед вкладниками, вони, як і банки, зацікавлені у поверненні кредитів. Тобто, є ряд нюансів, які можуть бути вирішальними у прийнятті рішення щодо видачі мікрозайму.

Нюанси заповнення анкети

Звернення до будь-якої мікрофінансової організації розпочинається із заповнення анкети. Тут не варто поспішати, адже навіть невелика помилка може спричинити відмову. Що вже говорити про спробу зумисного внесення недостовірних даних. Загалом є декілька порад:

  1. Уважно читайте вимоги та ретельно перевіряйте написане. Наприклад, прізвище, ім’я, по-батькові треба вводити тільки українською мовою, так, як у паспорті, не плутайте рядки.
  2. Зазначайте актуальну інформацію про родинний стан, кількість осіб на утриманні, рівень освіти, наявність кредитів в інших установах та ін. Ця інформація легко перевіряється.
  3. Вкажіть якомога більше контактних осіб, бажано родичів. Не забудьте перевірити актуальність телефонних номерів та попередити людей про можливий дзвінок.
  4. Не приховуйте того, що місце фактичного проживання, може не співпадати з реєстрацією, особливо, якщо мова йде про різні населені пункти. Так буде менше питань, пов’язаних з визначенням геолокації.

Анкетні дані зазвичай вносяться при першому зверненні до компанії, але якщо постійний клієнт довго не користувався послугою онлайн кредитування в цій МФО, його можуть попросити про оновлення інформації.

Дуже делікатний момент – це надсилання документів. На щастя, людей все менше лякає вимога відправити фото з паспортом, адже на дистанційне оформлення договорів зараз перейшли і банки також. Крім того, велика частина мікрофінансових організацій не просить ніяких фото, бо використовує сервіси віддаленої ідентифікації BankID.

Банківська картка

Якщо не вийде успішно провести верифікацію картки, то позику схвалено не буде. МФО надсилають кошти тільки на картку заявника, тому процедура її перевірки через платіжні сервіси є обов’язковою. Вимоги для картки наступні:

  • оформлена виключно на ім’я позичальника;
  • видана в будь-якому українському банку;
  • має позитивний баланс, хоча б 2 грн.;
  • термін діє спливає не раніше ніж за три місяці від дати звернення.

Під час верифікації на банківській картці може бути заблокована невелика сума. Після успішного проходження авторизації вона повертається на баланс.

Кредитна історія

Якими б лояльними не були вимоги до бажаючих отримати онлайн кредит, завжди мікрофінансова організація перевіряє кредитну історію клієнта. В першу чергу для МФО важливо, щоб позичальник не мав значних прострочень за діючими кредитами. Також береться до уваги кредитне навантаження і навіть кількість переглядів кредитної історії.

Якщо клієнт досі не мав кредитів, то фінансові установи йдуть на певний ризик, адже немає жодних даних про його дисциплінованість. З іншого боку, у нього немає щомісячних виплат за іншими позиками.

Висока імовірність відмови у позиці буде, якщо людина внесена до так званого «чорного списку» неблагонадійних позичальників. Якщо таке трапилося, то варто закрити всі прострочення і подати повторний запит не раніше, ніж через три місяці.

Ейджизм та кредити

Поняття «ейджизм» доволі нове для українців, і означає певну дискримінацію, пов’язану з віком людини. Банки та інші фінустанови неохоче видають кредити як занадто юним позичальникам, так і людям пенсійного віку. За статистикою, саме в цих вікових групах через різні причини спостерігається найвищий відсоток неповернення кредитів.

Це може завдати неабияких прикрощів, особливо, коли студент, молодий спеціаліст чи пенсіонер мають достатній дохід і є добропорядними позичальниками. Але часто рішення приймається автоматично скоринговою програмою. Кредитний експерт, якщо не хоче втратити роботу, може тільки розвести руками і порадити звертатися ще через деякий час.

Взагалі, перед прийняттям рішення про схвалення позики, чи відмову аналізується багато показників. Це і кредитна історія, і соціальні мережі, і рівень безробіття у населеному пункті та багато іншого. Щоб ймовірніше за все онлайн кредит було погоджено, варто постійно підтримувати свій імідж надійного позичальника, який добросовісно виконує умови кредитних договорів.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *